søndag 18. mai 2008

Speed-geeking?

Via Ewan McIntosh's Edu.blogs fant jeg en artikkel om Speed-geeking, og i all sin fjollete innpakning er det faktisk en god ide! Tanken er at innledere på konferanser skal gi en kjapp presentasjon av det beste de har å by på.

"(....) "At a SpeedGeek, one group of participants sets up at stations around a room to give 5 minute presentations while the rest of the group migrates in a circle around the room to hear these high-speed raps. The result is an obscene amount of fun, all tied up with a good dose of learning about how technology is being used for social change."

Hva kan man lære av dette?

At the end of a SpeedGeeking session participants will:

  • See and touch some of the world's best activist web sites and tools
  • Watch social change and technology converge before their very eyes
  • Laugh. Giggle. Smile. Catch breath. Repeat.
Det høres da ikke så verst ut? I bunn og grunn er dette det samme som Gallery Tour i samarbeidslæring, og jeg blir gjerne med på en Speed geek på neste konferanse så lenge det er noen kule geeker der :) Metoden er veldig godt egnet ved fremføringer i klasserommet også, og gir en kjærkommen avveksling fra fremføringer av typen Death by Powerpoint.

Andre innlegg om presentasjoner:
Power Point og andre presentasjoner
(Bildet tok jeg på Teknisk Museum i dag, et selvportrett med varmesøkende kamera. Er ikke det geeky så vet ikke jeg.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har flyttet, så kommentarer på denne bloggen blir ikke lenger fulgt opp. Du finner meg på http://ingunnkjolwiig.no