torsdag 8. mai 2008

Tanketråder fra NKUL dag 2: Utstillerseminar 3, utdanning.no

Utdanning.no vil samle alle undervisningressurser for alle trinn og fag under en paraply. Det sier seg selv at det er en formidabel jobb. Arbeidet foregår på dugnad i utdanningssektoren, og det gjenstår mye før det er ferdig. Alle ressurser skal kvalitetssikres. Et grep de gjør er å trekke frem gode eksempler og legge dem under anbefalinger. De er hele tiden på utkikk etter nye ressurser, og vil gjerne ha tips fra oss, enten det er ting vi har produsert selv, eller gode ressurser vi kjenner til fra andre sider. Det er selvsagt mulig å abonnere på nyheter fra utdanning.no via RSS.

Det er mange gode tips å finne på sidene, men jeg håper at de snart gjør det lettere å finne fram på sidene, gjerne ved å knytte ressursene mot kompetansemålene slik det ble sagt her. Enda bedre er det sikkert å knytte dem mot emner i tillegg. Foreløpig er min opplevelse av nettstedet at det er for tungvint å finne frem til det som er nyttig for meg. Jeg får altfor mange irrelevante treff. Derfor har jeg heller ikke brukt det så mye ennå.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kunne vært deilig med litt folksonomim eller folksomhet som det heter på norsk!

Legg inn en kommentar

Jeg har flyttet, så kommentarer på denne bloggen blir ikke lenger fulgt opp. Du finner meg på http://ingunnkjolwiig.no