tirsdag 12. august 2008

"Og det er siste sommerferiedag i sommerferien...

... si meg skal jeg lese Donald på toget hjem. Før var det første skoledag og ganske spennende. Nå er jeg redd for at høsten kan bli slem", synger deLillos. En Fiol? Vokser i Porsangerganske vemodig sang, men veldig fin. Det er siste sommerferiedag i dag. Jeg er glad for at jeg har en skole å gå til i morgen, en jobb jeg trives med. Det betyr utrolig mye. Sommerferien har vært begivenhetsrik og lang, og jeg har fått gjort mye som jeg vanligvis ikke rekker.

Da skolen sluttet satte jeg opp en liste over ting jeg ville få gjort i sommer. Jeg er vanligvis flink til å lage lister og systemer, men ikke alltid like flink til å følge opp. Denne sommeren har jeg faktisk rukket å gjøre veldig mye av det som sto på lista mi. Jeg tror at bloggingen bidrar til å gjøre det lettere å fokusere på det jeg vil få gjort, og jeg ser ikke bort fra at det ligger et visst press i at jeg informerer "hele verden" om det jeg har tenkt å gjøre. Det samme gjelder vel for elevene våre? Mange av de jeg hadde i fjor var bevisste på at de skjerpet seg når de visste at andre skulle lese bloggen deres. Nå begynner jeg med to nye klasser, og jeg er spent på om de kommer til å være like ivrige bloggere om noen måneder som noen av de jeg hadde i fjor. Klassebloggen for Vg3 er i hvertfall klar. Årshjulet er klart. Jeg har også satt opp en wiki som vi skal fylle med innhold etterhvert som året skrider frem.

Nå blir jeg snart fanget inn i hvirvelen igjen, og det blir høst. Men ikke med en gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har flyttet, så kommentarer på denne bloggen blir ikke lenger fulgt opp. Du finner meg på http://ingunnkjolwiig.no