fredag 20. juni 2008

...med blanke ark og fargestifter til

Det er en underlig jobb vi har. Like hektisk som oppstarten er, like brå er avslutningen. Plutselig er det siste skoledag  før sommerferien. Det passer sikkert fint å reflektere litt over hva som har fungert i år, og hva jeg vil gjøre annerledes IMG_1629til neste år. Men det blir ikke akkurat nå. Nå vil jeg heller sette opp en ønskeliste over gjøremål for sommeren:

Men saken er at dette er en liste med lite håp om at annet enn papirbasert lesing blir realisert. De neste ukene skal jeg stort sett tilbringe avsondret fra omverdenen, og jeg er veldig spent på hvordan det vil virke på meg rent psykisk. Jeg er jo vant til å ha hele verden for mine føtter, eller kanskje heller fingertupper, til enhver tid. Jeg er naturligvis ikke avhengig av å være på nett bestandig, jeg kjenner bare en sterk indre uro ved tanken på alt jeg kommer til å gå glipp av. Jeg skal nemlig først reise så langt nord i Norge som man kan komme, og deretter til kulturens vugge ved Middelhavet. Så bærer det ut på en øy på Sørlandskysten før vi vender tilbake til sivilisasjonen i begynnelsen av august.... Heldigvis virker papirbøker alle steder, og hvor arkaiske de enn er så har de fortsatt stor tiltrekningskraft. Og det kan tenkes at andre typer impulser enn de digitale vil være bra for meg nå. Jeg vet ikke. Noe tyder på det.

Foto fra Finnmark: Sami Käinanen på Flickr
Foto fra Toscana: Andrew Chang på Flickr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har flyttet, så kommentarer på denne bloggen blir ikke lenger fulgt opp. Du finner meg på http://ingunnkjolwiig.no