torsdag 12. februar 2009

Del og bruk 09

delogbruk

Et nettverk for lærere og andre med interesse for sosial web, IKT og skole. Del, øk og bruk din digitale kompetanse. Sammen er vi smartere!

I forbindelse med presentasjonen min på Kongsbergkonferansen opprettet jeg et Ning-nettverk som jeg kalte Del og bruk 09, inspirert av det fine slagordet de har for konferansen. Tanken var å la kursdeltagerne melde seg inn og prøve ut funksjoner som blogg, wiki, forum, podcast osv. Nå som konferansen er over håper jeg at dette kan være starten på et digitalt nettverk for alle som er interessert i sosial web, IKT og undervisning. Jeg har koblet sammen nettverket med bloggen til Kongsbergkonferansen og en nyopprettet wiki som vi kan gjøre om til en kraftig ressursbank for alle som forholder seg til skole, pedagogikk og IKT på en eller annen måte. Bare siden i går har over 10 stk allerede meldt seg inn i nettverket! For de som foretrekker Facebook har jeg opprettet en gruppe der også, og den er også koblet sammen med nettverket. Målet er å oppdatere gruppen med aktivitet fra Del og bruk, og man kan dermed være med i en av delene eller begge to. Hvor det blir mest aktivitet gjenstår å se, men det er nettverket som har mest funksjonalitet så vidt jeg kan skjønne, og de som ønsker å lære om praktisk bruk bør nok velge det fremfor Facebook-gruppen.

Alle Tanketråders lesere er herved invitert!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har flyttet, så kommentarer på denne bloggen blir ikke lenger fulgt opp. Du finner meg på http://ingunnkjolwiig.no