onsdag 4. mars 2009

Stripgenerator

Jeg snublet over Stripgenerator i dag, et verktøy som lar deg lage korte tegneseriestriper. Det er ikke nødvendig å registrere seg for å bruke tjenesten, men ved å gjøre det får du mulighet til å lagre stripene samt tilgang på litt flere funksjoner. Veldig enkelt å ta i bruk, bare klikk-og-dra. Du kan legge til flere ruter, speilvende, skifte farger etc. Når du er ferdig kan du enkelt skrive ut eller dele stripa på annet vis via e-post eller embed-funksjon. Siden har også en sosial funksjon som lar deg finne venner, kommentere andres striper etc. Dette verktøyet kan sikkert brukes til arbeid med sammensatte tekster i skolen, blant annet. Jeg kunne ikke dy meg og lagde en liten kommentar til et par diskusjoner som har engasjert meg i det siste 8-) (Klikk på bildet for større format)

Identiteter

Stripgenerator fant jeg via makeuseof.com

5 kommentarer:

Linn sa...

det så gøy ut!!

Anonym sa...

Artig stripe du har laget! Holder på med avis og tegneserier i 8. klasse. Må utforske litt selv først og så kanskje jeg kaster elevene ut i det også. Takk for tips!

Sol sa...

Kjekt å komme over nye ting :-) Jeg la en lenke til dette nettstedet på bloggen min. Håper det var ok. Takk for tipset :-)

hilde melby sa...

Takk for dette Ingunn. Du finner så mange morsomme og bra ressurser! Det er alltid spennende å se hva for nye nytt du har funnet. Dette skal jeg bruke!

Anonym sa...

Det fins flere slike verktøy på nettet.
Her er noen av dem:
Goanimate goanimate.com
ToonDoo toondoo.com
Cartoonist lokus123.no
Creaza wcreaza.no

Legg inn en kommentar

Jeg har flyttet, så kommentarer på denne bloggen blir ikke lenger fulgt opp. Du finner meg på http://ingunnkjolwiig.no