mandag 16. mars 2009

It's Learnings brukerkonferanse 2009

ITL 09Konferansen har nå åpnet, og vi hører direktøren for It's Learning Arne Bergby fortelle om utviklingen fra den spede starten for ti år siden til i dag, og om visjonene for tiden som kommer. Det blir spennende å se hvordan de kommer til å tilpasse seg forventningene om et mer åpent og fleksibelt system enn det vi har nå. Mye tyder på at ITSL tar denne utfordringen på alvor. Ingenting ville passe meg bedre enn å få det beste fra ITSL kombinert med mine personlige valg av web2.0-verktøy! Ellers så venter nok alle på Mike Wesch og den påfølgende paneldebatten i ettermiddag. Jeg gleder meg i hvertfall veldig til det, og skal prøve å blogge litt underveis.

På det personlige plan var det enormt frustrerende å komme hit i god tid til å få en arbeidsøkt på et par timer i morges bare for å oppleve at hotellet ikke greier å stille med stabilt nett. Etter en nokså nervøs time fikk jeg hjelp av folkene i ITSL så jeg kunne få forberedt meg litt mer til i morgen. Det er rart hvor avhengig jeg er av å komme på nett - alt jeg bruker er etter hvert der, og jeg tar det for gitt å få tilgang. En stor endring i mine arbeidsvaner på noen få år.

3 kommentarer:

Eirik sa...

It's learning burde gjøre det lettere for brukerne å komme med forslag. Jeg har ikke funnet noen måte å foreslå ting på (og jeg har sett) - hvem kunne vel ikke tenkt seg iCal-filer for kalenderen og at de droppet hele "frame"-oppsettet i alle fag?

Reidunn Horgen sa...

Spennende å høre, Ingunn. Gleder meg til å følge med hva dere får ut av konferansen.

Ingunn sa...

Eirik, jeg er så enig. Det må finnes en enklere måte å holde seg orientert på. Slik det er nå mister altfor mange tålmodigheten med It'sL. Det jeg ønsker meg er en brukerorientert LMS, gjerne inspirert av måten Facebook er strukturert på. Og iCal-filer, selvsagt.

Legg inn en kommentar

Jeg har flyttet, så kommentarer på denne bloggen blir ikke lenger fulgt opp. Du finner meg på http://ingunnkjolwiig.no