onsdag 15. oktober 2008

En god sak

Jeg tillater meg et lite sidesprang fra ikt og skole i dag - det er for en god sak. Det er oktober, rosa sløyfe-måneden til inntekt for kampen mot brystkreft. Mange små aksjoner pågår rundt omkring, og jeg har lyst til å henlede oppmerksomheten mot en av dem.

En gammel venn, Merete, arvet masse stoffrester av meg forleden. Jeg får visst ikke brukt dem. Nå lager hun blant annet vesker av noe av dette, og de er kjempefine! Du kan få en oransje veske, eller hva med en blå/oransje en? En grålilla er også under produksjon (se bildet). Hun har lenge vært en ivrig forkjemper for brystkreft-saken, særlig etter at søsteren hennes overlevde denne lumske sykdommen. Det er jo så altfor mange kvinner - mødre, søstre, koner og kjærester - som får brystkreft hvert år. Faktisk hver 11. av oss. Ikke alle klarer seg. Kjøper du en veske av Merete går beløpet uavkortet til auksjonen, og noen som trenger det får en litt større sjanse til å klare seg. Jeg er glad for at min gamle stoffmani kommer til nytte på denne måten, og håper at mange får lyst til å være med å bidra til en god sak. Jeg har selvsagt kjøpt en veske selv også! Og vil du ikke ha veske går det selvsagt an å gi penger for det, støtt gjerne Kreftforeningen direkte.

Foto: Merete på Flickr

1 kommentar:

merete sa...

Takk for alle de flotte restene som jeg leker meg med!
Og for nydelig omtale ;-)

Legg inn en kommentar

Jeg har flyttet, så kommentarer på denne bloggen blir ikke lenger fulgt opp. Du finner meg på http://ingunnkjolwiig.no