mandag 21. juli 2008

Sommerhytta vår

  Sjøboden
Noen er så heldige at de har tilgang til et lite hytteparadis. Det har vi. Svigerfar har en perle i Blindleia, og for å lette på trykket fra sin store familie har han bygd et anneks på brygga, Sjøboden, der vi alle  får tilbringe en uke hver sommer. Det er ikke stort, men vi har alt vi trenger så lenge det ikke regner for mye. Aktivitetene er late. Vi leser, vi sover lenge,  bader, vasser, fisker kanskje litt, eller drister oss til å ta en tur til Lillesand dersom rastløsheten skulle sige på. Jentene våre ror, kjører jolle med påhenger, de fisker krabber og spiller kort.  UlvøysundVi voksne drikker vin på brygga om kveldene, og kompenserer kanskje med en joggetur dagen etterpå. Jeg har vært her hver sommer siden 1990, så det begynner å bli mange år.

I år har vi vært her i fem dager, for Italiaturen spiste litt av hyttetiden vår. Men vi har hatt fire dager med sol,  jeg har lest ferdig Persepolis og Love in a Blue Time, og  jeg har fått bladd litt i Spenn for Vg3. Det var gøy, faktisk. Jeg har også har lekt meg med BookSmart, et morsomt lite program som lar deg lage bøker av bildene dine lekende lett. Det er fremdeles sånn at gratis lunsjer ikke fins, og her er haken at jeg må bestille boka fra et bestemt firma som befinner seg i USA. Men likevel. Jeg har lagd tre-fire bokutkast, en for hver tur jeg har vært på i sommer. Foreløpig er de bare på harddisken, men kanskje jeg tar sjansen og bestiller en ferdig bok med egne bilder etterhvert. Til nå har jeg tatt over 1400 bilder i sommer, så det er litt å velge fra... 

Strandnellik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har flyttet, så kommentarer på denne bloggen blir ikke lenger fulgt opp. Du finner meg på http://ingunnkjolwiig.no