søndag 28. juni 2009

Ferien er her

Det er sommerferie. Sakte men sikkert slipper jobbtankene taket i meg, og jeg flytter fokus mot andre ting enn undervisning, læring, blogg, wiki, Ning og Twitter. Kanskje blir det et og annet innlegg her på bloggen i ferien også, men jeg har tenkt å ta en ordentlig pause. Det er nok lurt. Jeg trenger å frigjøre noe av skjermtiden til mer tilstedeværelse her jeg faktisk er, nå. Jeg trenger å vite at jeg lett kan velge det, for noen ganger merker jeg at jeg kanskje er litt hekta (ikke si det til noen - jeg blånekter uansett alltid ansikt til ansikt). De siste dagene av juni blir brukt til å rydde opp i litt rot som ble liggende urørt her hjemme i eksamensinnspurten. Jeg ser at det er litt av hvert som ble forsømt. Rot i hodet kan gå bra hvis det er av den kreative sorten, jeg tåler noen papirbunker og støv, men noen ganger hjelper det godt med ryddige omgivelser. Etter ferien skal det bli bra å ta tak i undervisning og prosjekter igjen. Jeg har noen interessante ideer for neste år også, men det får vente til begynnelsen av august når jeg er tilbake i startgropa. En nesten-frakoblet ferie mens jeg er på tur i Nord- og Sør-Skandinavia venter. Den første turen går til Bottenviken i Nord-Sverige, Nord-Finland og Porsanger i Finnmark. Lyset i nord gjorde stort inntrykk på meg i fjor, og jeg gleder meg til å oppleve det igjen. Den neste turen går til Sørlandet og Danmark, til Vesterhavet. Der har jeg ikke vært siden jeg var liten jente og elsket de magiske bølgene så høyt at jeg drømte om dem hele vinteren. Lurer på om de fortsatt er like magiske? Feriens store prosjekt er å bli en bedre fotograf. Kameraet skal selvsagt være med overalt, og jeg kommer nok til å legge ut noen bilder på Flickr av og til. Har du kommentarer til noen av dem er det selvsagt veldig hyggelig.

Jeg ønsker alle som følger Tanketråder en strålende juli måned, god ferie, og veldig velkommen tilbake i august!

5 kommentarer:

Hilde sa...

God sommerferie, Ingunn! Det har vært en glede og inspirasjon å følge bloggen din. Ser frem til fortsettelsen etter en velfortjent ferie. :-)

Ingunn sa...

Tusen takk og i like måte! Det er veldig hyggelig at du liker å lese her, og kom gjerne tilbake med flere kommentarer.

Anonym sa...

Som elev er jeg med deg. Ferdig, og nå kan vi bare være, før vi igjen begynner med givende, men krevende, prosjekter med påfyll av engasjement i mellomtiden. Kos deg!
PS: velkommen nordover skal du være:)

Anonym sa...

Jeg har det ikke helt som deg. I ferien synes jeg at jeg har ekstra god tid til å blogge, - men kanskje ikke fullt så mye å blogge om.

God ferie.

Leif Harboe sa...

God tur både her og der. Du får si fra neste gang du skal til Jæren. Ellers har det jo vært et meget intenst og interessant skoleår, og det har gått ganske fort i svingene av og til. Jeg er veldig fascinert av Delogbruk-prosjektet som du drog igang. En ting er å blogge på egenhånd, men å oppleve denne fellesarenaen er utrolig spennende! Vi får snakkes til høsten.

Legg inn en kommentar

Jeg har flyttet, så kommentarer på denne bloggen blir ikke lenger fulgt opp. Du finner meg på http://ingunnkjolwiig.no