tag:blogger.com,1999:blog-9217791511744585205.post3732652511602025388..comments2023-03-28T17:14:52.242+02:00Comments on Tanketråder fra en lektors hverdag: Rubrikkskjema, foredragIngunnhttp://www.blogger.com/profile/14036244826673654020noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-9217791511744585205.post-32935082577993618812009-03-08T10:54:00.000+01:002009-03-08T10:54:00.000+01:00La oss leve, for hverandre:) Nyttig for meg også d...La oss leve, for hverandre:) Nyttig for meg også dette. Jeg skal på kurs med Henning Fjørtoft om rubrikker neste uke, håper på lære noen flere triks da!Maritahttps://www.blogger.com/profile/04631696016357891541noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9217791511744585205.post-71967443015809755002009-03-07T18:27:00.000+01:002009-03-07T18:27:00.000+01:00@Margreta og @Marita: Nå angrer jeg på at jeg delt...@Margreta og @Marita: Nå angrer jeg på at jeg delte skjemaet mitt, nå - det var jo ikke helt perfekt likevel, og jeg fikk ekkel kritikk ;D *ironi*<BR/><BR/>Nei, tvert i mot - dette var akkurat slike kommentarer jeg håpet å få. Jeg er umiddelbart enig, men da jeg satt med det i går så jeg ikke skogen for bare trær. Jeg skal redigere det og ta forslagene deres med i betraktning. Tusen takk for klartenkte innspill!Ingunnhttps://www.blogger.com/profile/14036244826673654020noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9217791511744585205.post-1960745563366899432009-03-07T16:27:00.000+01:002009-03-07T16:27:00.000+01:00Jeg er enig med Margreta om skillet innhold og kun...Jeg er enig med Margreta om skillet innhold og kunnskap, og savnet en egen for kildebruk, men det kan tenkes du ser mer på det i forhold til den skriftlige oppgaven? Ellers er det vanskelig å gjøre dette kort, særlig på Vg3 der det skal være en del som kreves. Kanskje stemmebruk kunne vært slått sammen med språk og kroppspråk? Jeg synes kanskje kolonnen for stemmebruk var litt rar, for eksempel skriver du om ansiktsuttrykk her, og det virker som du her gjentar deg en del her. Nå var jeg litt pirkete, men du ba jo om det:) Jeg tipper du kommer til å få igjen for arbeidet når du vurderer elevene!Maritahttps://www.blogger.com/profile/04631696016357891541noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9217791511744585205.post-24920242908417379432009-03-07T14:36:00.000+01:002009-03-07T14:36:00.000+01:00Jeg kan godt forstå at dette tok tid! Jeg håper du...Jeg kan godt forstå at dette tok tid! Jeg håper du vil oppleve at du likevel sparer tid på kommentarene. Jeg har, som du vet, tro på at dette er en god måte å jobbe på. <BR/><BR/>Jeg lurer på hvorfor du har valgt å skille "innhold" og "kunnskap"? Jeg ser at du vurderer ulike ting i de to, men blir skillet forståelig for elevene? Og er ikke det du tar med under "innhold" egentlig "bruk av kilder"?<BR/><BR/>Jeg savner et punkt om disposisjon/oppbygning. Jeg syns det er viktig med en skikkelig presentasjon av emnet og problemstilling først, og en klar struktur i hoveddelen, samt en oppsummerende avslutning med et slags svar på problemstillingen. <BR/><BR/>Jeg håper du vil blogge om hvordan dette fungerte i bruk, og hvordan elevene tok i mot det.Anonymousnoreply@blogger.com